Social Items

Hebat Pemimpin Kerana Sokongan Parti

Kita memerlukan seorang pemimpin hebat untuk membawa rakyat keluar daripada penderitaan pandemik ini seorang pemimpin yang sihat mempunyai imej bersih dan dihormati oleh rakyat kakitangan awam dan Ahli Parlimen kata Johari. Masing-masing mahu dilihat sebagai pemimpin yang tegas dan mengutamakan kepentingan parti.


Pemimpin Pkr Keluar Kerana Masalah Dalaman Parti Dr Robert Astro Awani

Kejayaan dan jatuh bangun seseorang pemimpin dan parti politik bergantung kepada kuasa rakyat yang mampu menaikkan dan menjatuhkan seseorang pemimpin dan parti politik.

Hebat pemimpin kerana sokongan parti. Perselisihan faham dan konflik politik merupakan perkara lumrah dalam parti politik namun janganlah perselisihan itu tercetus kerana kepentingan politik peribadi pihak tertentu sehingga merugikan permuafakatan parti politik Melayu yang telah dibina bersama. Tetapi dalam keadaan genting boleh bertolak ansur demi rakyat dan negara. Dalam mengumumkan keputusan itu presiden parti Ahmad Zahid Hamidi menggesa Muhyiddin segera meletak jawatan kerana kerajaan Perikatan.

Juga rakyat melihat parti mana yang tidak banyak masalah atau isu dalaman kerana faktor ini boleh menjadi penyebab kumpulan parti yang diberi mandat semasa pilihan raya boleh tumbang seperti mana berlaku pada Pakatan. Dalam pada itu pemimpin Golkar yang melanggar ketetapan parti dan tidak menyokong Prabowo-Hatta dijangka akan dikenakan tindakan disiplin termasuk pecat daripada jawatan atau parti. Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr.

Ini kerana katanya PINTAR mahu rakyat menolak pemimpin parti politik yang suka menangguk di air keruh yang mana ia boleh menggadaikan nyawa rakyat tanpa menghiraukan bahaya penyebaran COVID-19 di. KEPUTUSAN MENARIK SOKONGAN-UMNO MAHU KEMBALI PARTI PEMBANGKANG. Semua tahu 6 ahli parlimen sahaja menarik sokongan kerajaan akan tumbang.

SIBUBekas Pengerusi Protem Parti Sarawak Bersatu PSB Ngemah Susan Clement Ingun bersama lebih 200 ahli parti itu mengumumkan keluar dari parti itu. Kenyataan pemimpin-pemimpin mereka di dalam akhbar yang menyatakan parti itu diserang hebat oleh media adalah sebagai lakonan sahaja kerana sememangnya ianya menguntungkan DAP bagi meningkatkan sokongan Kaum Cina. Setelah tertubuhnya Parti Warisan yang dibarisi oleh pemimpin bumiputera Islam dan non Islam tembok penguasaan UMNO di Sabah runtuh berakhir pada 12 Mei 2018.

Jangan berlagak bila sudah jadi ADUN atau Ahli Parlimen kita menang bukan kerana kita hebat termasuk bekas-bekas menteri yang kini menyanggah kita. Jelasnya kdua-dua mereka boleh disifatkan hebat kerana parti yang mengangkat mereka untuk menjadi pemimpin pada ketika itu. Bukan sahaja pemimpin atau ahli Bersatu jika ada pemimpin atau ahli Umno atau Pas yang ingin menyokong PH tiada masalah asalkan atas nama individu.

Pemimpin dan parti politik mempunyai dinamika yang tersendiri bergantung kepada senario atau isu semasa serta trend sokongan pengundi dalam sesuatu pilihan raya. Pemimpin parti atau calon akan lantang menjuarai isu dan polemik semasa bagi meraih perhatian dan sokongan ahli di peringkat akar umbi. IMP dan kemudian Parti Negara namun kedua-dua parti tajaannya itu tidak mendapat sokongan rakyat.

Ini mengenai negara tercinta kita yang yang terus menderita kerana kepimpinan lemah yang ada sekarang. Selain tindakan yang difikirkan semula ianya berunsur politik semata-mata. Kerana bentuk sokongan demikian maka diletakkan syarat sokongan hanya sehingga parlimen dibubarkan.

Itulah maksud sokongan berbeza kempen dengan lebih hebat. Ahmad Zahid Hamidi mengingatkan bekas veteran UMNO yang bertindak meninggalkan parti itu untuk bersama pembangkang agar tidak merasakan diri mereka hebat. Ahli Parlimen Padang Rengas Nazri Aziz dan seorang lagi pemimpin parti itu berkata ini kerana Zahid tidak mengarahkan ahli parti dalam Jemaah Menteri untuk.

Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan berkata kerjasama dan sokongan parti itu kepada calon BN Zakaria Hanafi di Semeyih cukup jelas. Penulis benar-benar tidak faham mengapa beberapa pemimpin pro Shafie itu berbuat demikian sedangkan Shafie mendapat jawatan Ketua Menteri dan dapat membentuk kerajaan Sabah kerana sokongan parti-parti PH. Bekas pengerusi Bersatu Johor Mazlan Bujang berkata ini kerana Bersatu parti kedua dengan bilangan Ahli Parlimen paling ramai dalam gabungan kerajaan hari ini.

Jangan Kerana Agenda Peribadi Muafakat Parti Politik Melayu Musnah. Pemimpin disokong kerana parti kata Najib Dalam ucapan yang dilihat ditujukan kepada Datuk Kamilia Ibrahim Presiden UMNO menegaskan pemimpin diterima oleh rakyat kerana parti. Jangan berlagak bila sudah jadi ADUN.

Namun arahan parti tidak mendapat sambutan daripada 36 ahli parlimen parti tersebut kerana alasan mereka peperangan dengan musuh-covid-19 masih berjalan tarik sokongan sama dengan lari dari. Kecenderungan ini perlu difikirkan oleh para pemimpin parti jika parti mereka hendak diberikan mandat oleh rakyat dan seterusnya menjadi sebahagian daripada kerajaan. TUJUH 7 sebab baca di page facebook Datuk Ahmad Zahid Hamidi Datuk Ahmad Maslan Datuk Tengku Adnan Mansor atau Isham Jalil dilihat sebagai tindakan yang difikirkan semula.

Kerana dihantui pemahaman ini sebelum terlambat parti mahu semua ahli parlimen parti itu menarik sokongan. Jangan fikir mereka hebat mereka hebat kerana sokongan kita dan sebab BN maka mereka hebat dan menang katanya pada majlis Pemimpin Bersama Rakyat Sepang di Universiti Kuala Lumpur Malaysian Institut Teknologi. Pertemuan ini akan berbeza daripada yang sebelum ini kerana Yang di-Pertuan Agong mahu berjumpa semua pemimpin serentak seorang pemimpin kanan parti.

Malaysia perlu PM interim dengan kepimpinan hebat strategi jelas selamatkan rakyat ekonomi kata Johari. Dalam keadaan demikian Umno masih kekal dengan perjuangan asalnya tidak menyokong pemimpin lain selain daripada pemimpin parti tersebut. Pemimpin Umno Ismail Sabri Yaakob dilihat bakal menjadi perdana menteri pilihan majoriti ahli-ahli Parlimen selepas menerima sokongan daripada parti-parti dalam PN termasuk GPS dan Umno.

Dua buah parti tempatan Usno dan Berjaya telah meletakkan Sabah menjadi sebuah negeri berdaya maju kerana pemimpinnya tidak mudah dipengaruhi oleh Persekutuan. Malaysia ketika ini amat memerlukan seorang pemimpin berkaliber lagi berwibawa untuk dilantik sebagai perdana menteri interim bagi mengatasi kemelut Covid-19 dan krisis ekonomi yang mencengkam rakyat setelah Muhyiddin Yassin kehilangan sokongan Umno kata Johari Ghani. Selain Golkar Gerindra kini mendapat sokongan daripada Parti Amanat Nasional PAN Parti Persatuan Pembangunan PPP Parti Keadilan Sejahtera PKS dan Parti Bulan Bintang PBB.

Ertinya sokongan mereka tidak membabitkan parti mereka kerana secara resminya Bersatu bukan lagi gabungan di dalam PH. Tindakan dibuat berikutan tidak lagi yakin terhadap kepemimpinan utama parti berkenaan.


Langsung 2 Mp Nafi Sokong Dr M


Langsung 2 Mp Nafi Sokong Dr M


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar