Social Items

Ucap Tahniah Kepada Parti Yang Menang Pru14

Ijtihad agung yg membangkitkan islah dan tajdid buat ummah dan negara. SHAH ALAM - Pemimpin utama daripada pelbagai parti politik mengucapkan tahniah kepada Ahli Parlimen Bera Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob selepas sah dilantik sebagai Perdana Menteri kesembilan.


Bn News Online

Kemenangan Pakatan Harapan PH pada Pilihan Raya Umum ke-14 hingga mampu membentuk kerajaan dengan sokongan daripada Parti Warisan Sabah melakar sejarah tersendiri.

Ucap tahniah kepada parti yang menang pru14. Muhammad Azizul Osman - 22 January 2018. Saturday May 13 2017. SERI KEMBANGAN Ketua Pemuda Barisan Nasional BN Khairy Jamaluddin secara sinis mengucapkan tahniah kepada Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang selepas parti itu melahirkan keyakinan untuk meraih 40 kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum ke.

Pemenang majoriti mudah lebih 50 layak mengemukakan calon Perdana Menteri untuk dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong. Berikut adalah jumlah kerusi Parlimen terkini yang dimenangi mengikut parti yang bertanding. Azmin Mujahid Yusuf Rawa - foto Bernama Syed Saddiq.

Saturday May 13 2017. Datuk Zaid Ibrahim yakin PH akan menang pada PRU14 kerana Umno semakin tenat. Inilah hadiah paling bermakna buat Umno sempena Ulangtahun 71 party melayu itu malam ini.

PRU14. Ijtihad agung yg membangkitkan islah dan tajdid buat ummah dan negara. Beliau berkata MIC yakin dapat merampas semula kerusi berkenaan berikutan respon rakyat yang diterima dalam siri gerak kerja pihaknya ketika ini.

BN MENANG PRU14. Keputusan PRU14 Parlimen Seluruh Negara. Tahniah kepada parti yang berjaya menang sekaligus bakal memerintah Malaysia untuk 5 tahun akan datang.

Sekiranya timbul masalah sekalipun perkara itu biasanya dapat diselesaikan dengan sekelip mata. MUHAMMAD ZULKARNAIN MOHD AZMAN 20 Ogos 2021. Menang 40 kerusi Parlimen KJ ucap tahniah kepada Hadi.

Klang 6 Mac Sesuatu yang mustahil buat Pas untuk bekerjasama dengan Pakatan Harapan pada PRU14 selepas parti Islam itu teruk dikritik dan dipandang rendah oleh parti komponen dalam Harapan. KUALA LUMPUR Pas UMNO dan Parti Amanah Negara Amanah mengucapkan tahniah kepada Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob atas pelantikannya sebagai Perdana Menteri kesembilan. Pemimpin parti politik ucap tahniah kepada Ismail Sabri.

Sun Jan 27 2019. NEELOFA UCAP TAHNIAH DAN SYABAS KEPADA CIMB ATAS MUTU PERKHIDMATAN YANG MENGECEWAKAN. Selamat mengundi buat para pemilih yang berkelayakan.

Thu May 10 2018. Robohlah sudah kota sakti atas linangan airmata serta jerit-peluh Al-Marhum Ustaz Fadhil Noor sejak 2091998 itu. Robohlah sudah kota sakti atas linangan airmata serta jerit-peluh Al-Marhum Ustaz Fadhil Noor sejak 2091998 itu.

Perdana Menteri yang baharu akan melantik menteri-menteri kabinet bagi. Terima kasih kepada pengundi dan rakyat yang telah memberi mandat lebih kukuh dan kuat kepada Pakatan Harapan untuk terus memerintah dan tahniah kepada semua calon-calon Pakatan Harapan yang menang di DUN dan Parlimen dan tidak lupa tiga rakan kita yang tidak berjaya kita tetap hargai pengorbanan mereka sebagai calon Pakatan Harapan katanya. Hadi Annuar Mujahid ucap tahniah.

Di Malaysia kerajaan ialah. Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata parti itu menjunjung kasih titah Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka. MIC Teluk Kemang menyasarkan untuk menang kerusi Parlimen Teluk Kemang dan Dewan Undangan Negeri DUN Port Dickson pada Pilihan Raya Umum ke 14 PRU14 kata Ketua Bahagiannya Datuk R.

Given the fragmented opposition made up of three separate groups the ruling Barisan Nasional coalition appears well placed to win the next election whenever it is held ramal The Economist. Maksud kerajaan ialah pentadbir yang mengurus tadbir perjalanan sesebuah negara atau negeri samada dari urusan pentadbirankewanganpendapatanpembangunan dan lain-lain lagi. Artis Ucap Tahniah Pakatan Harapan Menang PRU14 Artis Ucap Tahniah Pakatan Harapan Menang PRU14.

Pilihan Raya Umum PRU Ke-14 yang akan diadakan pada bila-bila daripada sekarang dilihat sebagai pilihan raya bagi menentukan masa depan anak cucu kemudian hari. Inilah hadiah paling bermakna buat Umno sempena Ulangtahun 71 party melayu itu malam ini. Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat Ustaz Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata pengundi PRU14 yang kenal Islam dan mahu mengubah Umno memilih perubahan kepada yang tidak dimurkai Allah.

GST lebih tinggi jika BN menang PRU14. Hanya beberapa kerat saja pemimpin UMNO yang kelihatan menyokong Najib dengan kenyataan2 terbuka Salleh Keruak Rahman Dahalan Nazri Aziz UMNO sendiri sudah buntu tidak mampu menjawab isu2 yang dibangkitkan. Pada PRU13 pada 2013 MIC menang empat daripada sembilan kerusi Parlimen dan lima daripada 18 kerusi DUN yang ditandingi oleh parti kaum India itu.

Justeru itu Adun Selat Klang Dr Halimah Ali berkata Pas menerima hakikat pada PRU14 nanti bahawa parti itu akan berdepan sekurang-kurangnya situasi tiga penjuru. Kebiasaannya jarang sekali kita perlu berhadapan dengan masalah-masalah yang melibatkan bank. Pengundi keturunan Cina Teo Heng Sing melahirkan kebimbangan kadar Cukai Barangan dan Perkhidmatan GST mungkin.

Seluruh dunia sudah tahu apa yang. Mengulas mengenai kemungkinan meletakkan calon dari parti komponen Barisan Nasional BN yang lain untuk bertanding di kerusi yang gagal dimenangi MIC dalam PRU lalu Dr Subramaniam menegaskan ia perlu diputuskan menerusi. Guan Eng berkata walaupun tewas Pakatan Harapan tetap berbangga kerana berjaya mengurangkan jumlah majoriti yang dimenangi pihak lawan.

Susulan kemenangan bersejarah itu golongan selebriti turut menyertai. Rakyat sudah faham dan meluat kepada UMNO-BN. Sebanyak 222 kerusi Parlimen dipertandingkan di seluruh negara.

Gunakan mandat yang diberikan oleh rakyat dengan memimpin negara dengan telus dan amanah. The Economist Intelligent Unit pada tahun lepas sudah meramalkan Barisan Nasional akan menang dalam pilihanraya umum yang ke-14. Kerana itu katanya di Kelantan dan Terengganu yang ditadbir PAS menyaksikan janji-janji terutama untuk bawa Islam sama sekali tidak dilanggar bahkan berintegriti dan.

Apabila berkenaan kerajaanumum akan terus menyebut Parti Politik Yang Menang Pilihanraya adalah kerajaan. Tapi tidak dalam kes yang baru sahaja terjadi kepada pelakon dan juga ahli. Najib pada penampilan awam pertama selepas PRU14 semalam berkata terpulang kepada Yang di-Pertuan Agong untuk menentukan siapa akan menjadi perdana menteri dan menerajui negara.

Guan Eng ucap tahniah kepada Ramli Najib Katanya walaupun tewas Pakatan Harapan tetap berbangga kerana berjaya mengurangkan jumlah majoriti yang dimenangi pihak lawan.


Prestasi Calon Calon Pemuda Pakatan Harapan Pru14 Nik Nazmi Nik Ahmad


Bossku Shafie Harap Umno Sedar Diri


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar